
A kis próbarepülés után el is dőlt, hogyan folytatom tovább az utam a helikopterekkel. Délután már fent is volt az interneten a V922. Két hét múlva már jött is az első saját Blade Mcpx-em, amit sikerült sok hasznos alkatrésszel együtt, és egy Spektrum DX4e (gyári) távirányítóval megkaparintanom.
Az első MCPX-em Rakon Heli alu tuninggal felszerelve
Alkatrészeket meg tartottam a V922 után mivel a két helikopter alkatrészei 90%-ban kompatibilisek voltak, bár itt meg kell jegyeznem a Blade alkatrészek jobb minőségűek voltak. Meg is kellett fizetni ezt a minőséget, leírnék pár példát.
Mcpx V922
3000ft - 900ft váz
1000ft - 300ft főtengely
1200ft - 600ft talp
Egyedül amit nem érdemes V922-ből venni hozzá az a váz, mert bár jóval olcsóbb de a szervók helye nem ugyanaz, és a farokcső foglalata azon négyzetes az Mcpx-é pedig kerek 3mm-es karbon. A talp sem teljesen kompatibilis, de egy kis barkácsolással megoldható a dolog.
Miután kezdtem jobban összeismerkedni a géppel, hamarosan érezhető volt a fejlődés a repüléseimnél, egyre kevesebbet esett le a gép. Az sem mindegy milyen időben gyakorolsz vele a legtöbbet. Értem ezalatt az időjárást... Sajnos nekem késő ősszel sikerült megkaparintanom a gépet és a nyakamon volt a tél. A hidegebb időben sajnos sokkal törékenyebbek a rideg műanyag alkatrészek, sok talp, váz és még több főlapát adta meg magát a jeges időben. A két legsérülékenyebb pontja a talp beillesztő pöcke, és a kabintartók a vázon, ha hidegben estem vele akkor 10-ből 4-szer biztosan letört valamelyik. A talp rögzítő kicsit bosszantóbb, a kabin tartó, kevésbé, úgyis van belőle 4 db a vázon, ha egy letörik még mindig jól rögzíthető a kabin.
Amikor a gyári táv már nem elég
A gyári táv sajnos nem volt a legjobb, mivel semmit nem lehetett rajta programozni, volt egy alapbeállítás azt tudtam használni. A következő projekt egy programozható rádió volt amivel aprólékosabb beállításokat is módosítani lehetett. Sajnos a meglévő KDS rádiómmal nem tudtam irányítani, mert nem volt kompatibilis, külső modullal sem. Tehát Spektrum rádiót kellett keresnem. Ami már megfelelt a követelményeknek az minimum a DX6i lett volna de akkoriban a használtak között is 30-40 Ft-ba került, ennyit sajnáltam még rá.
A gyári táv sajnos nem volt a legjobb, mivel semmit nem lehetett rajta programozni, volt egy alapbeállítás azt tudtam használni. A következő projekt egy programozható rádió volt amivel aprólékosabb beállításokat is módosítani lehetett. Sajnos a meglévő KDS rádiómmal nem tudtam irányítani, mert nem volt kompatibilis, külső modullal sem. Tehát Spektrum rádiót kellett keresnem. Ami már megfelelt a követelményeknek az minimum a DX6i lett volna de akkoriban a használtak között is 30-40 Ft-ba került, ennyit sajnáltam még rá.
Kellett valami olcsóbb alternatíva. Ekkor jött szóba a Devo 7e, de erről majd külön bejegyzésben írok.
Azt tudnám tanácsolni, ha valaki ilyen kis kategóriában szeretne elkezdeni helikopterezni, akkor mindenképpen a Blade Mcpx-el kóstoljon bele a 6 csatornás örömökbe és akkor nem fog csalódni, nem kell kudarcok sorozata után újra meg újra felállnia.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése