2016. június 17., péntek

DEVO 7E - mindent tud!

Sok időt töltöttem el vele, számos modellemet irányította, ezért szeretném pár szóban jellemezni a DEVO 7E rádiót. Talán az egyik legjobb választás mikro helikopterekhez, ár-érték arányban.
Igazán kellemes csalódás az első találkozás az adóval. Mérete nem éppen a szokásos, bár én csak a KDS-hez tudom hasonlítani, de az hatalmas volt mellette.
Az anyagok használatánál nem spóroltak, nagyon jó minőségű műanyagból és gumiból készült, erős határozott gombok és kapcsolók vannak rajta, valamint a karok használata is kényelmes. Egyszerű, kompakt, könnyen kezelhető szerkezet.

Összehasonlítás a Devo10-el
A lényegi különbség, hogy a hatótáv a Devo7e-ben le van szabályozva 150 méternél, de nem hiszem, hogy ennél messzebb mennél egy 100-as osztályú kis helikopterrel. Nekem a hatótávval nem volt semmi problémám, és mivel tényleg elég kicsi gépekkel repkedtem, ezért igyekeztem közelebb repkedni, hogy lássam is a kis szúnyogokat. Egyébként akinek nem elég a 150 méter annak is van opció, ugyanis módosítható a rádió és lehet bővíteni a hatótávot.

Ami a legérdekesebb... Deviation Firmware
A rádióra fel lehetett telepíteni egy Deviation nevezetű vezérlő szoftvert, ami sokkal többet tudott, mint egy hagyományos táv. Számos olyan modulációt kezelt amik segítségével sok-sok helikoptert lehetett irányítani. Mivel én innentől már legfőképpen Blade helikkel repültem, ezért szükségem volt a DSM2/DSMX Spektrum modulációra amit gond nélkül kezelt a Devo7e.
Nem minden modulációt tudott szoftveresen kezelni, volt olyan mint a FlySky, ehhez kellett egy külön adó modult beépíteni, de a módosítás után már tudta azt is kezelni.
Az alábbi linken megtalálható a legfrissebb szoftver által támogatott összes modell:
Devo7e modellek

Programozhatóság
A Devo 7e tud minden olyan alap funkciót amire szükséged lehet a helikopterezéshez. Kétféle programozási mód van a módosított szoftverben, egy kezdő vagy egyszerű mód, és van a mixer mód ami inkább haladóknak illetve profiknak ajánlott én sosem használtam, a kezdő mód is tökéletesen elég egy helikopter beprogramozásához. Természetesen az állásszög- és gázgörbe programozható benne. Kétféle repülési mód állítható be NORMAL és IDLE, normál mód és az "alapjárati mód", továbbá HOLD vagy motor leállító mód. A stopper funkció gázkar mozdításra indult és csak akkor számolt amikor a motor használatban volt illetve a gázgörbe nem 0%-on állt. Az egyik legjobb funkció talán a rezgés volt benne, amikor a beállított 4 perced a végéhez közelített akkor a táv csipogott is de nagyon gépeknél ezt nehezen hallottad meg, viszont ilyenkor rezzent egyet-egyet a kezedben, nagyon szolidan, így jelezve, hogy lassan le kellene szállni.

Nincs tele kapcsolókkal de kezdésnek ez tökéletesen megfelel, van egy repülési mód kapcsoló, egy motor leállító kapcsoló és a szokásos dolgok (karok, trimmek, bekapcsoló, menü gombok). Van természetesen stopper, és több modellt is tud kezelni. Azt hiszem ennél több nem igazán kell egy kezdőnek. És mindezt mennyiért? 
Újonnan kb. 16.000 Ft, ami azért lássuk be, megfizethető kategória.

Én nem bántam meg a Devo7e-t, bátran ajánlom minden kezdőnek!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése