2016. június 9., csütörtök

Elég a klónokból!

A történet teljesen sorsszerűen folytatódott, vásároltam pár egyszerű alkatrészt egy modellező társamtól, akivel már az elején telefonban nagyon sokat beszélgettünk, kinek milyen gépei vannak, hol és hogyan repül. Neki volt egy Blade Mcpx mikrohelije, mindig is nagyon izgatott a kis gép, de mit tudhat ugyan, hiszen nekem is, szinte ugyanaz van csak máshogy hívják. Amikor találkoztunk, kértem, hogy hozza el a kis Mcpx-et... Kipróbáltam...


Sokat olvastam már a kis gépről előtte, sokan dicsérték, nagyon stabil gép és jól meg lehet vele tanulni az orientációt. Korábbi bejegyzésemben már leírtam, hogy mennyi lenne egy ilyen heli és hogy miért választottam a V922-t helyette. Miután kipróbáltam az Mcpx-et, hát rendesen meg voltam lepődve, kapásból szemben lebegés, piruettek tömkelege, minden ment vele amit eddig csak nehezen tudtam megcsinálni. A varázslat egy rövidke kis szó AS3X! A Blade fbl rendszere az, ami teljesen egyedivé teszi a helikoptereit, az sem véletlen, hogy a V922 vezérlő panelja 4000 ft körül van, az Mcpx AS3X vezérlője 18000 ft. A jelentős különbség az elektronikába van, és pont ez az, amivel többet tud az Mcpx.

A kis próbarepülés után el is dőlt, hogyan folytatom tovább az utam a helikopterekkel. Délután már fent is volt az interneten a V922. Két hét múlva már jött is az első saját Blade Mcpx-em, amit sikerült sok hasznos alkatrésszel együtt, és egy Spektrum DX4e (gyári) távirányítóval megkaparintanom.

Az első MCPX-em Rakon Heli alu tuninggal felszerelve

Alkatrészeket meg tartottam a V922 után mivel a két helikopter alkatrészei 90%-ban kompatibilisek voltak, bár itt meg kell jegyeznem a Blade alkatrészek jobb minőségűek voltak. Meg is kellett fizetni ezt a minőséget, leírnék pár példát.

 Mcpx    V922 
3000ft - 900ft váz
1000ft - 300ft főtengely
1200ft - 600ft talp

Egyedül amit nem érdemes V922-ből venni hozzá az a váz, mert bár jóval olcsóbb de a szervók helye nem ugyanaz, és a farokcső foglalata azon négyzetes az Mcpx-é pedig kerek 3mm-es karbon. A talp sem teljesen kompatibilis, de egy kis barkácsolással megoldható a dolog.
Miután kezdtem jobban összeismerkedni a géppel, hamarosan érezhető volt a fejlődés a repüléseimnél, egyre kevesebbet esett le a gép. Az sem mindegy milyen időben gyakorolsz vele a legtöbbet. Értem ezalatt az időjárást... Sajnos nekem késő ősszel sikerült megkaparintanom a gépet és a nyakamon volt a tél. A hidegebb időben sajnos sokkal törékenyebbek a rideg műanyag alkatrészek, sok talp, váz és még több főlapát adta meg magát a jeges időben. A két legsérülékenyebb pontja a talp beillesztő pöcke, és a kabintartók a vázon, ha hidegben estem vele akkor 10-ből 4-szer biztosan letört valamelyik. A talp rögzítő kicsit bosszantóbb, a kabin tartó, kevésbé, úgyis van belőle 4 db a vázon, ha egy letörik még mindig jól rögzíthető a kabin.

Amikor a gyári táv már nem elég

A gyári táv sajnos nem volt a legjobb, mivel semmit nem lehetett rajta programozni, volt egy alapbeállítás azt tudtam használni. A következő projekt egy programozható rádió volt amivel aprólékosabb beállításokat is módosítani lehetett. Sajnos a meglévő KDS rádiómmal nem tudtam irányítani, mert nem volt kompatibilis, külső modullal sem. Tehát Spektrum rádiót kellett keresnem. Ami már megfelelt a követelményeknek az minimum a DX6i lett volna de akkoriban a használtak között is 30-40 Ft-ba került, ennyit sajnáltam még rá.
Kellett valami olcsóbb alternatíva. Ekkor jött szóba a Devo 7e, de erről majd külön bejegyzésben írok.

DEVO 7E

Azt tudnám tanácsolni, ha valaki ilyen kis kategóriában szeretne elkezdeni helikopterezni, akkor mindenképpen a Blade Mcpx-el kóstoljon bele a 6 csatornás örömökbe és akkor nem fog csalódni, nem kell kudarcok sorozata után újra meg újra felállnia. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése