HK 450 a következő illetve párhuzamos projekt a CopterX-el
Kb. 20.000 Ft volt, vettem hozzá egy LTG 2100 gyrot is, mivel elég jókat hallottam róla, mellé egy Futaba S9257 farokszervót is, ha már lúd legyen kövér alapon. És rendeltem bele 3 teljesen új Turnigy ciklikus szervót. Ekkor már a két gép közel 100.000 Ft-ba volt amiből már egy rendes helikoptert is lehetett volna venni de én akkor is meg akartam mutatni a világnak :) A Lowcost elv egyébként már régen elveszett a történetből. Két gépből már, csak lesz legalább egy ami repülni is tud...
A farok szervóval itt már nem mertem mellé lőni, pedig a GoTech klón is nagyon jól működött, de itt nem mertem a véletlenre bízni a dolgot. (egyébként, ha minőséget vásárolsz, megéri, ez a szervó a mai napig hűségesen szolgál nálam)
Futaba S9257 közkedvelt farok szervó
Turnigy TSS-10MG ciklikusok
A motor amit kaptam a géppel szintén egy Turnigy motor ami kicsit sokat pörög egy 450-es géphez képest. 4400kv ami azért elég sok de ha csak 70-80%on használod akkor még jó is lehet. Egy ekkora géphez ajánlott motor kv érték 3500-4000kv között mozog.
Turnigy H2223 motor 4400 kv-val
Megépítettem a HK gépet a másikból csak a szabályzót és a vevőt kellett átszerelnem, ezekre már nem mertem megint pénzt kiadni. Mindent beállítottam, ahogy azt kellett és elérkezett a felpörgetés napja... Nem fogjátok elhinni de a HK géppel kb. 2x2 méteren lebegtem minden hiba nélkül :) Hát ekkor már eléggé, fúrta az oldalam az a kérdés, hogy a CopterX miért nem működik???
Ekkor jött a hatalmas ötlet!
Mi lenne, ha esetleg rátenném a LTG2100 gyrot a CopterX-re és kipróbálnám azzal, és természetesen fordítva is, hogy a HK gyrot a HK gépre. Előbb a HK gyrot próbáltam ki a másik géppel, rázta azt is. Bebizonyosodott, hogy a HK401-es gyro - amit a CopterX vázhoz kaptam - HIBÁS, és ezzel soha nem fog jól működni a gép.
Itt kissé megnyugodtam mivel akkor nem én csináltam rosszul valamit, hanem sajnos hibás volt egy olyan alkatrész amire nem számítottam. Jöhetett a CopterX gép próbája a LTG2100 gyroval. Simán fel tudtam pörgetni és végre elkezdett a lebegni a masina, viszont ahogy feljebb emeltem, elkezdett billegni, előre és hátra. Na kérem a CopterX projektnek itt lett a vége mert elegem lett abból, hogy ez a gép sosem lesz teljesen tökéletes, pedig beállításokkal még lehetett volna javítani rajta de nekem elég volt. Aznap szét is szedtem a gépet és mindent kiárultam belőle szépen egyesével, így nem mondhatom, hogy buktam rajta. A HK gép megvolt egy darabig a fent leírt konfigurációval és az LTG2100-es gyroval hibátlanul működött, meg is tanultam vele lebegni.
Ekkor jött a hatalmas ötlet!
Mi lenne, ha esetleg rátenném a LTG2100 gyrot a CopterX-re és kipróbálnám azzal, és természetesen fordítva is, hogy a HK gyrot a HK gépre. Előbb a HK gyrot próbáltam ki a másik géppel, rázta azt is. Bebizonyosodott, hogy a HK401-es gyro - amit a CopterX vázhoz kaptam - HIBÁS, és ezzel soha nem fog jól működni a gép.
Itt kissé megnyugodtam mivel akkor nem én csináltam rosszul valamit, hanem sajnos hibás volt egy olyan alkatrész amire nem számítottam. Jöhetett a CopterX gép próbája a LTG2100 gyroval. Simán fel tudtam pörgetni és végre elkezdett a lebegni a masina, viszont ahogy feljebb emeltem, elkezdett billegni, előre és hátra. Na kérem a CopterX projektnek itt lett a vége mert elegem lett abból, hogy ez a gép sosem lesz teljesen tökéletes, pedig beállításokkal még lehetett volna javítani rajta de nekem elég volt. Aznap szét is szedtem a gépet és mindent kiárultam belőle szépen egyesével, így nem mondhatom, hogy buktam rajta. A HK gép megvolt egy darabig a fent leírt konfigurációval és az LTG2100-es gyroval hibátlanul működött, meg is tanultam vele lebegni.
Sajnos elment a kedvem a 450-es gépektől, sok volt a macera és én feladtam a dolgot, pedig lehet pont most kellett volna tovább menni. Csak egy idő után, amikor már nagyon tudsz szereleni, akkor azért jó lenne repülni is.
Szétszedtem a HK450-et is és eladásra bocsátottam, mivel nem éreztem szükségességét. Maradtak a kis V922-es gépek amikkel legalább öröm volt a repülés, egészen addig amíg meg nem ismertem valami igazán jót...
HK450 - itt már csak az üres váz látható, egyben kelt el
Annyit még szeretnék hozzáfűzni a kis történetemhez, hogy nem akarok ezzel senkit sem lebeszélni a klón gépekről, ez saját tapasztalat én sajnos belehúztam, de mint kiderült az egész bosszankodást egy rossz gyro okozta. Nekem elvette kicsit a kedvem, pedig a HK450 nagyon szépen repült de én feladtam.Szétszedtem a HK450-et is és eladásra bocsátottam, mivel nem éreztem szükségességét. Maradtak a kis V922-es gépek amikkel legalább öröm volt a repülés, egészen addig amíg meg nem ismertem valami igazán jót...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése