2016. július 1., péntek

Walkera V120D02S - A zsonglőr

A helikopterezés egy nagyon összetett hobbi, mely könnyen szenvedéllyé válhat, vagy végső esetben súlyos fanatizmus is kialakulhat egyes embereknél. Párom erre csak annyit szokott mondani - Sokkal jobb mintha kocsmába járnék!
Szóval az ember egy idő után észreveszi, hogy nem elég az ami van, még, még, még akar... Hogy mit akar? Tapasztalatot, élményt, repülést, újabb konstrukciókat megismerni, ezt akarja mindenki.

Így jöhetett szóba nálam is egy újabb helikopter ami nem más mint a Walkera V120D02S mini 3D heli 3 tengelyes FBL rendszerrel, brushless motorral, 400mAh 1S hajtással. Az Mcpx-el semmi bajom nem volt, csak szerettem volna esetleg kipróbálni egy kicsivel nagyobbat, ami esetleg cseppet erősebb is, máshogy repül, más összetétel.

A V120D legnagyobb előnye az Mcpx-el szemben a kardántengelyes farokmeghajtás. Ebben a modellben már nincs farokmotor, a farok a főtengelyről kapja, egy kardántengelyen át a meghajtást, így már fel sem merülhet annak a lehetősége, hogy esetleg a faroktartás nem lesz elég erős vagy pontos. A V120D-ben ez már egy "nagygépes" megoldás volt, ettől sokkal komolyabbnak tűnt a helikopter, az más kérdés, hogy ebben a méretben nem éppen a legjobb megoldás, kicsit alul van méretezve a meghajtás, nagyon kicsik az alkatrészek, sérülékeny. Szóval van hátránya is az előny mellett de tény és való hogy a faroktartása az biztos volt, ha rezonancia mentes volt a gép.

A rezonanciát annál nehezebb kiszűrni, minél kisebb egy gép! Sajnos nálam előfordult a helivel, hogy esetleg egymás után többször is keményebben landoltam és az 1,5mm vastag acél kardán picit meghajlott a farokcsőben, ami utána tökéletes kis rezonanciát keltett, és a faroktartásnak lőttek.

A legszebb egy újabb heli megismerésekor, hogy szinte mindig újra kell vele tanulni repülni. Más a mechanikája, más a felépítés, más a teljesítmény és a vezérlő is. Sajnos nem volt sokáig meg a gép mert mire kezdtem volna megszokni a mozgékonyságát, az erejét, az Mcpx-hez képes addigira sajnos eladtam.



Az egyetlen videó ami készült a kis gépről.

A két mikro heli a táv egy közepes kofferban elfért.
Bárhova bármikor magammal tudtam vinni :)



Nem volt nagyon sérülékeny gép, egyedül a farok rész volt amire nagyon kellett figyelni. Talán 2-3 alkalommal estem vele, nem sérült sok alkatrész igazán jól bírja a gyűrődést. A kabin ami kicsit hamarabb pattan el de könnyen orvosolhat ragasztóval. Mindent összevetve egy igazán kezes kis gép, az fbl rendszere nagyon kényelmes, lebutítható de ha kell tud agresszív is lenni. Tanuláshoz mindenképpen ajánlott, komolyabb 3D-re már nem igazán alkalmas, sajnos az alul méretezett farokhajtás lehet talán az oka ennek, de sajnos nálam is előfordult néha hogy egy-egy keményebb kollektív váltásnál eldobta a farkát a gép.

Ismerkedni a CP helikkel tökéletes választás lehet, főleg egy Devo távval együtt! Alkatrészei igazán jó áron beszerezhetők akár itthon is de Kínából, jóval olcsóbban is lehet. Talán az 1 cellás hajtás ami kevés lehet egy idő után, itthon is többen átépítették 2 cellásra, erről sajnos tapasztalatom nincsen...

Én inkább kipróbáltam egy szintén nagyon híres 2 cellás gépet...

7 megjegyzés:

  1. "Párom erre csak annyit szokott mondani - Sokkal jobb mintha kocsmába járnék!"
    Majd megváltozik a véleménye, vegyél csak egyre nagyobb gépeket.....

    VálaszTörlés
  2. :) Volt már nagyobb gépem is de eddig még nem akart elküldeni otthonról... Nálunk nem is a nagy géppel vagy a drágával lenne a gond hanem a mennyiséggel :) Volt már olyan amikor 6-8 helim is volt egyszerre! Ilyenkor nem érti minek annyi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt mondjuk én sem értem :)
      Nekem van egy ami repül, és tudja azt amit elvárok.
      Van quad-om is, meg repülőm is. Mindegyikből 1...
      Mondjuk én motorkerékpárokat gyűjtök, abból van 3 :D

      Törlés
  3. Azt én se ,nekem 3 volt a legtöbb, de nem tudtam mindegyikkel annyit repülni, hogy jó legyen.....még a 2-is sok szinte. Legyen egy,de az legyen überjó szervótól az akksiig, szokja meg az ember és mehet a fejlődés.

    VálaszTörlés
  4. Közben már nekem is sikerült rájönni hogy tényleg 1-2db legyen de az akkor tuti!!! Jelenleg 3db van ebből 2 egyforma tehát szinte csak kettő :) Kezdőként könnyen elkap a láz és szeretnél minél többet kipróbálni, szerintem ezért van az hogy sokan sokat vesznek. Több embert is ismerek aki utánam kezdte és pár hét alatt 2-4-6 helije lett... De tényleg felesleges!

    VálaszTörlés
  5. Mondjuk a 450-es mellé engem is csábít egy ilyesmi pici gép, amivel nem kell kimenni a reptérre, de túl drágák ehhez, a reptér meg közel van.

    VálaszTörlés
  6. Teljesen lényegtelen a gép mérete. Csak ereje legyen, és kellő rutinod.

    VálaszTörlés