2016. május 29., vasárnap

Ismerkedés a 6 csatornával


Eljött az idő, hogy megismerkedjek a 6 csatornás helikkel, vagy legalábbis kipróbáljam az irányításukat. Kellett egy táv amivel képes leszek a pc elé leülni és szimulátorozni. Egy kedves barátom segített hozzájutni egy KDS K-6X rádióhoz amihez kaptam már egy vevőt is ami jó lehet majd egy jövőbeli gépemhez. Hirtelen megoldásnak nem volt rossz, összesen kb 14.000 Ft-ért vettem, elég masszív és jó minőségű kis táv volt, és mindent tudott, még azt is amit nem nagyon értettem (még)...



Az első 6 csatis távom :) - KDS K-6X programozható 6 modellmemóriás rádió

Pontosan nem emlékszem de ha minden igaz akkor az e-bay-en vettünk szimulátor kábelt amivel pc-re tudtam kötni és már lehetett is elkezdeni a gyakorlást a Phoenix RC-vel. Nem akarok vitákba bonyolódni, szerintem nagyon jó kis program sok dolgot meg lehet rajta tanulni, próbáltam még a RealFlight-ot is picit izgalmasabb effektek vannak benne de főleg a Phoenix-el repkedtem..

Mielőtt az ember elkezd ismerkedni a 6 csatonás helikopterekkel, mindenképpen szimulátorozni kell és ha úgy dönt, hogy igazi géppel is bele vág a fába akkor viszont kötelező a szimulátor, mert nagyon sok olyan mozdulatot rutinszerűvé tesz ami majd az életben megmenti a gépét. Ami az elején még nagyon nehéz az pár hét gyakorlás után már rutin is lehet itt megint csak az idő a nagy úr, ki mennyit ül a gépe előtt. Én kezdő koromban akár 2 órát is tudtam nyúzni a szimulátort és nem tudtam megunni, éreztem közben ahogy tanulok és egyre jobb leszek. 

Nem kell feladni, ha nem megy elsőre ezt senki nem mondta, hogy könnyű ha bárkit megkérdezel inkább azt mondja, hogy helikopterezni igenis nagyon nezéz. Idő kell, hogy az ember el tudja sajátítani az irányítását egy ilyen masinának. Szóval minden kezdőnek azt tudom tanácsolni, amennyit csak tud üljön a szimulátor elött és gyakoroljon gyakoroljon gyakoroljon! Az elején még lehet a felszállás sem fog menni, a leszállásról meg ne is álmodj, sok-sok kitartás és munkaóra.
Ezt a két dolgot biztosra kell tudnod ahhoz hogy mindezt egy igazi géppel is kipróbálhasd, ehhez eéengedhetetlen, hogy megtanulj a helivel egy helyben lebegni! Sokan azt hiszik ez könnyű, hát nem! Képzeld madag egy csónakbaa vizen amiben egymás mellé tett lábakkal állsz, a kezedben egy sima üveglap, azon pedig egy kis üveggolyó, na az a helid, tartsd az üveglap közepén. Pont ilyen könnyű, és még van hozzá távirányítód is :)
Miután megismerkedtem a gépen a helik vezetésével, jöhetett a következő lépés amikor a 4 csatornáról a 6-ra kellett váltanom.. Élőben is nagyon szerettem volna kipróbálni milyen is egy ilyen gépet irányítani.

Jó szimulátorozást kívánok mindenkinek!


2 megjegyzés:

  1. Ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy elég jó a Phoenix fizikája, de a valóságot meg sem közelíti.
    Én teljesen jól tudtam repülni szimulátorban, de a valós géppel a felszállás sem ment, a leszállás meg mindig töréssel ért véget eleinte :) Sokkal finomabban, és összetettebben reagál a valós gép. A szimulátor túl steril. Pl. nekem a fűcsomók és az izgalom okozta leggyakrabban a vesztemet. Ezt nem lehet szimulálni.
    Egyébként még mindig megremeg a lábam az adrenalintól, egy az első felszálláskor, pedig magabiztos kezdő vagyok már legalább egy éve :)

    VálaszTörlés
  2. Jogos! A szimulátor tényleg köszönő viszonyban sincs a valósággal, mivel főleg a parafaktor hiányzik belőle. Viszont nagyon jól be lehet gyakorolni és rutinná tenni az irányítást. Erre akkor jöttem rá amikor a szimuban gyakorolgattam az orsót.. Élőben nem mertem kipróbálni, bár csukott szemmel ment a szimulátoron, és egyszer kipróbáltam élőben is, láss csodát hibátlanul ment, na jó az elején kicsit nagy volt a magasság vesztés, de időről időre jobb lett.

    VálaszTörlés