2016. május 31., kedd

Zsák utca... :( (1. rész)

Úgy voltam vele, ha már meg van a KDS távom akkor azért, csak fel kellene építeni egy viszonylag nagyobb helit, már mint a V922-höz képest nagyobbat. LowCost, ez itt a varázsszó.. Mindenki akar egyszer életében egy olyan helit ami aránylag "olcsó" és mégis tök jól repül... Ilyen gép nincs, vagyis lehet de hatalmas kompromisszumok árán. Itt a példám, olvassátok csak el.


Oly sokan végigjárták már ezt az utat, én miért ne tenném, kell egy nagy gép amit tök olcsón meg tudok építeni. Összeépítem innen-onnan vásárolt alkatrészekből és majd csak lesz valami...
A fórumon a HK450 topikot majd hogy nem végigolvastam, próbáltam okulni mások leírásaiból. A lényeg az volt, hogy olcsó legyen.

Sikerült szert tennem egy igazán olcsó (kb. 6000 Ft-omba volt) CopterX 450 SE vázra amit a következő képeken láthattok... Nagyon príma állapotban volt, főleg egy kezdőnek nagyon ajánlott :)

 
 
Szerelgetni biztosan jó lesz, ha még esetleg repülni is fog az kész csoda...

Így indultam neki ennek a pompás 450-es helikopter építésnek, bújtam a fórumokat, leírásokat, mit és hogyan kell csinálni, hogy összeálljon ebből egy olyan gép, ami képes lesz a levegőben maradni.


Szerelni lehetett az biztos :D

Szóval neki is álltam mielőbb a szerelgetésnek mert láttam már az elején, hogy ez nem lesz könnyű menet. Amiket kapásból cserélnem kellett rajta, tengelyek, mindegyik amelyik forog, hiller rúd és lapátok is, damperek, csavarok és gömbfejek. Vettem még hozzá a későbbiekben motort, jobb szervókat és farokszervót, szabályzó programkártyát, főlapátokat, faroklapátokat, lapát kiegyensúlyzót, tépőzárakat, pinionokat, szögmérőt és főfogas szettet. Erre kapásból ráment 164$-om!!! Akkori árfolyamon kb 41.000 Ft, mondjuk volt mindenből pót alakatrész, kivéve farokcső és szíj... Na sebaj biztosan megérte, fog ez még repülni!

A következő részben leírom azt a páratlan elektronikát amit sikerült beépítenem a gépbe. Olyan nagy élmény ám amikor a vevőre kötött szervók először megmozdítják az imbolygót - akkor már tudod semmi nem volt hiába.




1 megjegyzés:

  1. Ennyit megért bőven.
    Én is kb. 40ezerrel+rádió költségen indultam.
    HK450-es volt, egy rutinos ismerős rakta össze, valakinek, aki végül még sem kérte, szóval egy új működő beállított gép volt...az első felszállási kísérletemig :)
    CopterX meg egy jó fajta madár, így is hogy rá kellet költened ezeket. Az igaz, hogy a szerelést, és a szakmai fogásokat meg kell tanulni. Ha valaki évezi nyugodtan megveheti a legolcsóbb HK-sat is, nem olyan rossz, mint amilyen olcsó. Repülni és törni bőven jó. Ugye írtam előzőleg, hogy az első helit kétszer veszi meg az ember. Na erre jó egy olcsó heli. Akinek nincs affinitása ehhez, az bele se kezdjen, vagy vegyen Align Trex-et és legyen nagyon sok pénze.

    VálaszTörlés