2016. június 2., csütörtök

Az első 6 csatornás a birtokomban

A következő hónapokban három dolgot csináltam főként, építgettem a 450-es projektet, szimulátoroztam amikor csak tudtam, megismertem az első 6 csatronás gépemet. Pár hónap a 4 csatornás kis V911-el, meghozta a hangulatom, hogy egy szinttel feljebb lépjek. Szerintem mindenkinek el jön az a pillanat, amikor nem tud már többet kihozni az adott gépből és érzi, ez már kevés... Velem is így volt ez, ekkor jött a következő nagy kérdés 6 csatorna az biztos, mikro kategória az is biztos, de melyik típus???

Természetesen attól is függ, hogy mennyi időt tudsz fordítani a repülésre. Akkoriban egyéni vállalkozóként volt időm akár napközben is többször repülni. A V911 PRO-hoz volt 6-7 akkum is amiket naponta akár 2-3-szor is ki tudtam repülni. Hetente kb. 40-50 start is belement a gépbe, mindez pár hónapig folyamatosan.
Nem volt kérdés váltani kellett! Kezdőként mindig nagyon árérzékeny a dolog, ne kerüljön sokba a gép és ha lehet akkor az alkatrészek még olcsóbbak legyenek.. :) Az előző koptereimből kiindulva gondoltam maradhatnék a WLToys-nál mivel eléggé bevált, és kidobták a V911 6 csatornás tesóját a V922-t. Számos modellel szemezgettem ami a piacon fellelhető volt, HiSky, Blade (túl drágának talátam), Walkera. Végül a jól bevált márka maradt, egy alig használt V922 személyében.
Szép kis gép volt...

Ha jól emlékszem 25.000 Ft volt RTF verzióban, tehát volt hozzá egy gyári távirányító és 2 db akku is. Az alkatrészek filléresek hozzá, és egyébként egy nagyon jól bevált konstrukció másolata a kis helikopter, ugyanis ő a Blade Mcpx klónja. Az Mcpx egy LEGENDÁS gép, hírnevét szerintem mindenki ismeri a helikopteresek körében. Nagyon sokan tanultak meg azon 6 csatornát kezelni és kisebb 3D trükköket. Nekem is nagyon fájt a szívem rá, csak nem igazán lehetett itthon kapni RTF  verzióban, kellett volna egy táv minimum DX4e, a gyári távja, használtan esetleg 12.000 Ft lett volna, a gép 2 akkuval használtan pedig 25-30.000 Ft körül lehetett volna meg. Sajnos akkor ez nekem még sok volt, ennyit nem tudtam rááldozni a gépre. És ettől az összegtől több kezdő is megrémül... Közel 30cm-es kis gép és 40.000 Ft...??? Na de vissza a témához!

Kaptam egy szuper kis távirányítót hozzá, legalábbis akkor nekem még ez tök szuper volt... Nem volt sokkal bonyolultabb mint a V911 távja. Volt rajta HOLD kapcsoló ami a motor állította le, és egy repülés mód kapcsoló amivel fel tudtam kapcsolani 3D módba, amikor fix fordulaton pörgött a rotor és az állásszöggel vezérelhetted a gépet, így már lehetett háton repülni... HHŰŰŰŰ... !!! XD
Továbbá volt még egy teljesen false funkció ami EASY CONTROL névre hallgatott, ez annyit tett, amikor hátra fordítottad a gépet akkor ugye normál esetben minden irány megfordul és kicsit belezavarodhatsz a kezelésbe az elején. Na most a funkció segítségével az irányok mindig ugyanazok maradtak. SOSEM HASZNÁLTAM, ha fejlődni akarsz akkor te sem fogod ez használni mert így nem tanulod meg a gép irányítását és rossz beidegződések miatt, majd a komolyabb gépedet  vered a földbe.

Szóval telt, múlt az idő, egyre többet repkedtem a kis 922-vel. Nem volt könnyű az ismerkedés, elég nehezen álltam rá a 6 csatornára és a kis gép érzékenységére. A lebegés viszonylag könnyen tanulható volt, fel és leszállás is ment ahogy, bár nem mindig volt kettővel osztható a le és felszállások összege. Egy valamivel nagyon nem voltam kibékülve - még hetekkel vagy hónapokkal a gép megvétele után sem - a szemben lebegés szinte sehogy nem ment, ahogy szembe fordítottam a gépet azonnal zuhantam, pedig szimulátoron próbálgattam már eleget ott ment is. Kicsit úgy éreztem ezen a ponton, hogy nem fog ez nekem menni, de nem adtam fel gyakoroltam, gyakoroltam egyre aktívabban. Szépen lassan már észrevehető volt a javulás hetenete 1 század másodperccel többet tudtam szemben lebegni. Sajnos a piruett sem ment, mert nem igazán tudtam visszahozni belőle a gépet. A végén annyi alkatrészem lett a géphez, felvásároltam fél gépeket is és több V922-vel is volt dolgom, de sajnos nem volt egyik sem az igazi.

Látványra szép kis gépek voltak de valahogy a repülési tulajdonságaival nem voltam kibékülve, pedig elég mozgékony kis gép volt. Turnigy Nano-tech 35C-s akkukkal hajtottam.



1 megjegyzés:

  1. Hát igen. Ezek a kicsi gépek olyanok mint a kutyák, megérzik a legkisebb bizonytalanságot is :)

    VálaszTörlés