2016. október 17., hétfő

Spektrum DX6 - Az új hullám

A Devo 7e mindig is egy nagyon jó kezdő táv lesz, de én úgy gondoltam, eljutottam oda amikor már cserélnem kell a "kis" távot. Nagyon nem volt választásom mivel nagy szerelemben voltam a micro BLADE helikkel. Nem nagyon jöhetett más szóba szinte csak a Spektrum. Ezen belül, mivel én főleg helizni szerettem volna tudtam elég lesz a hat csatornás táv, sokat szemezgettem akkoriban a DX6i-vel. Nem szeretnék márkavitákba bonyolódni, sok távról olvastam sok-sok dolgot én általában azt hiszem el amit magam is tapasztalok. a DX6i már egy elég régi típus volt, szerettem volna valami újabb dolgot de az anyagi keretek is elég szűkösek voltak.


Éppen abban az évben kezdték el frissíteni a Spektrum kollekciót, ami nekem igazán kapóra jött.

Kidobták az új Spektrum DX6 távot!

Nagyon szépek voltak az új távok az első szakaszban a DX6 és a DX9 újult meg. Így számomra nem is volt kérdés mivel a DX9 már árban is meghaladta a kereteimet, és csatornában is ezért majdnem biztosan tudtam, hogy az új DX6 kell nekem.
Egy kicsit gondolkodóba ejtett a régi DX8 vagy esetleg a DX7S, de nagyon húztam inkább az újabb típus felé. Abban biztos voltam, ha most veszek egy távot akkor azt nem 1-2 évre szeretném hanem ha lehetséges akkor akár 4-5 évre inkább. Végül az új DX6-ra esett a választásom, a DX6i is nagyon sokáig megállta a helyét, mondhatom azt is, hogy még ma is megállja a helyét. Az újabb változatban sokkal több hasznos funkció van, könnyebb a használhatósága, a beállítása.

Az első benyomás
Nagyon vártam már, hogy megérkezzen az új távom. Szerencsére időben megjött mivel egy német (Lindinger) webshopból rendeltem meg, a rendeléstől számított 3 napon belül megérkezett a csomag. Nagy izgalommal bontogatom a doboz halmot, amikor megpillantottam a táv dobozát. A csomagolás nagyon igényes, matt fekete doboz melyen a táv látható. Kibontottam a dobozt és akkor megláttam a szép fekete távot - első gondolatom, ugyebár a Devo 7E után - huhh b..meg ez mekkora... Hát nem volt kicsi az biztos, egyszer hozzámértem az elődjéhez a DX6i-hez, itt-ott pár milliméterrel nagyobb volt az új táv.

A külső
Az első és legszembetűnőbb dolog a fekete külső, a második a nagy méretű és nagy felbontású monokróm kijelző középen. A többi apróság csak ezután tűnik fel igazán, a narancs díszítések amik jól tükrözik a Spektrum márkát, a kapcsolók elhelyezése, a trimmek kialakítása. Amint kézbe vettük az eszközt, érezhető a minőségi anyagok használata, kifejezetten jó és biztos fogást nyújt a két oldalon elhelyezett csúszásmentes gumi. Ez a felület az elődnél is hasznos volt, vitték tovább a már jól bevált konstrukciót.


A rejtett megoldások
Nézzük csak meg jobban a rádió hátsó felét! Először a két jack aljzat tűnik fel, az egyik a trainer kábelhez szükséges, a másik egy egyszerű fülhallgató kimenet. A trainer csatlakozó nem is olyan fontos maximum a szimulátorhoz otthon, mivel a DX6-al már összeköthető akár vezeték nélkül két Spektrum táv. A fülhallgató kimenet is egy új fejlesztés miatt került fel a hátoldalra, mivel a DX6 beszél hozzánk (ha szeretnénk). Az új szoftverben minden egyes fukcióhoz hangos azonosítókat tudunk hozzárendelni így amikor váltunk repülési módot vagy kitérést módosítunk a táv bemondja nekünk. A hátlapon további rejtett állító csavarok vannak melyekkel könnyedén személyre tudjuk szabni a karok erősségét, illetve ha nekünk nem mode2 karkiosztás kell akkor akár fel is cserélhetjük mode1-re.


Új funkciók tárháza
A modell frissítése véleményem szerint nagyon jól sikerült, nekem nem volt DX6i távom de nem is bánom igazán, mivel az új modell teljesen más világ. Láttam többször DX6i-t, állítottam is be vele repülőt és helit is, kényelmes könnyű, nincs ez másképpen az új távnál sem, csak sokkal kifinomultabb a dolog. A rádión összesen 7 programozható kapcsoló és 1 gomb van (BIND). A 7 kapcsolóból, 3db, 3 állású és 4db, 2 állású kapcsoló van, mindegyik betűvel megjelölve. A háromállású kapcsolók nagyon jól jöhetnek mondjuk több repülési mód, illetve több kitérés beprogramozására, melyeket akár repülés közben is tudunk kapcsolgatni.
A nagymérteű kijelzőnek köszönhetően a menü jól átlátható, a tekerő gomb segítségével könnyen lehet navigálni és végrehajtani a beállításokat. A sok-sok funkció felsorolásának nem kezdenék neki, inkább leírnám azokat amelyek számomra fontosak. Az alap helikopteres és repülős beállításokat természetesen tudja a táv, trimmek, sub-trimmek, kitérésék, mixek, swash menü, expo.
Amikor elkezdünk létrehozni egy modellt akkor itt már nem csak két választásunk van, mint repülő illetve helikopter, hanem egy harmadik modell is választható a vitorlázó. Ez mondjuk számomra nem érdekes viszont nagyon sok embernek fontos lehet.


Mindent összevetve nekem csak jó tapasztalataim vannak az új távval kapcsolatban. Beállításokról és egyéb technikai jellemzőkről szándékosan nem írtam a rádió kapcsán, mivel nagyon hosszadalmasra sikerült volna a bejegyzés. Amennyiben bárkinek bármilyen kérdése lenne ezzel kapcsolatban az keressen meg nyugodtan.

2 megjegyzés:

  1. Ha Nimh akksival használod, soha ne tegyél bele túlmerített elemet, mert kinyírja az antenna modult! Nem vicc! Ismerősömnek így halt meg ez a távja. Vicc kategória, de ez van.
    HeliFreak-en is olvasni ilyen esetről, először én sem akartam elhinni.
    De amúgy is érdemes Lipo-val használni.

    VálaszTörlés
  2. Köszi a tippet ezt nem nagyon tudtam. De nem lesz vele szerencsére gáz mert lipóval használom a kezdetektől fogva :) Egyébként nekem nagyon bejött a táv, könnyen programozható, jó funkciók vannak benne, ugye telemetria is van ha kell. Szóval elegendő!

    VálaszTörlés