2016. november 23., szerda

HardCore 3D szöcske avagy BLADE 180CFX (1.rész)

A mini és mikrohelik világától nagyon nehéz elszakadni, de van egy pont amikor már eljutsz arra a szintre, hogy a kis helid árából simán tudnál üzemeltetni egy nagyobbat is, ezt hívják fanatizmusnak. Így volt ez velem is, a Blade 130X esetén, mivel az üzemeltetése elég magas volt, és ekkor jött egy újabb lehetőség amit nem hagyhattam ki.

2014 novemberében megjelent a Blade 180CFX mikro heli, ami ebben a méretben szerintem az egyik legerősebb és leggyorsabb Blade heli. Amikor végignéztem a HorizonHobby videóját, valahogy éreztem a késztetést, hogy szereznem kell egy ilyen helit, mert ezzel biztosan tud fejlődni a repülésem.


Szóval a videó után egyből azon kezdett kattogni az agyam, miként szabaduljak meg a felesleges helikopterektől, hogy mielőbb vegyek egy ilyen kis igazi méregzsákot. A gép ára BNF verzióban (más verzió nincsen belőle) olyan 75.000 Ft körül volt. Mivel elég sok "egyedet" számlált a flottám ezért sajnos nem volt másik gépnek helye, így a beszerzés is késett. 
Végül aztán 2015 áprilisában egy nagyon kedvező lehetőséget nem tudtam kihagyni (bár a flottám eddig sem csökkent egy darabbal sem), amikor a fórumra felkerült a legelső használt Blade 180 CFX. Az előző tulaj, csak pár startot repült vele, mert nagyobbakkal repül inkább és gondolta ezzel majd kisebb helyeken is tud, de a magas rotor fordulat miatt ennek a kis gépnek sem árt a nagyobb hely.
Így esett, hogy eladja a gépet mert neki túl agilis volt. A hirdetés felkerülése után pár órával már nálam is volt a gép, így a flotta nem, hogy csökkent volna, inkább ismét gyarapodott.

A legjobb az üzletben az volt, hogy nem is egy gyári gépet tudtam venni, hanem olyat amin pár "gyenge" alkatrész már ki is volt cserélve. A komplett farok gyári alu tuningra volt cserélve, Microheli alu imbolygó rezgéscsillapító gumikkal, két csapágyas, alu végű kardántengely, és a három ciklikus szervóban a gyári műanyag fogaskerekek helyett már egy adag Rakonheli fémfogaskerék kattogott.
Mondanom sem kell nagy volt a boldogság, a szerelem csak a repülés után jött. Itt elkövettem az egyik legnagyobb hibát, ugyanis annyira akarta ezt a gépet, hogy nem tudtam kivárni a másnapot nekem még aznap kellett és az üzletre már késő este került sor. Elég sötét volt már ahhot, hogy ne repkedjek egy ismeretlen géppel. Szóval sajnos nem tudtam rögtön kipróbálni, egyet még aludni kellett addig.



BLADE 180 CFX - it-ott egy kis alu tuning

Lássuk akkor a gép felépítését...

A gépet talán legjobban családon belül a 130X-hez lehet hasonlítani, de a különbség a két gép között több mint jelentős. Nem félek kijelenteni azt sem, hogy méltó ellenfele lehet a 180 CFX a 250-es méretű helikoptereknek is.

Távolról nézve sincs játék hatása a modellnek. Főbb alkotóelemei, karbon, alumínium és acél. A vázlapok 1,5 mm-es karbonból vannak, melyeket a főtengely mentén 2 alumínium elem tart össze melyeken a 120 fokos elrendezésű szervó felfogatások is helyet kaptak. A gyári farok ház és mechanika műanyagból van ami szintén elég jó minőségű, talán csak a farok csúszkát érdemes cserélni fémre. A műanyag imbolygó is a gyári csomag része mely egészen jól működik bár elég gyorsan kopik és nem elég feszes, fémre cserélve jelentős változást érhetünk a vezérlésben.

A farokhajtás kifejezetten jól sikerül, normál méretű fogaskerekekkel, erős 3mm-es karbon kardán tengellyel. A hajtást végző fogaskerekek konstrukciója is sokkal átgondoltabb mint a 130X-ben, mivel abban még a főtengelyről a faroktengelyig 4db különböző fogaskerék vitte a hajtást, itt kétfajta kúpfogas van és egy tengelyes fogas ami közvetlenül a főfogassal kapcsolódik. A főfogas mérete is mutatja, hogy nem egy gyenge géppel van dolgunk. Illetve a 4mm vastag acél főtengely is arról árulkodik, hogy lehet erő a kis gépben.

A gyári rotorfej és befogók szintén műanyagból készültek, amit a mai napig nem cseréltem ki mivel nagyon jól bírják a strapát, sok-sok start után is hibátlan. A talp nem törik olyan könnyen, csak ha pont talppal vered negatívval a földbe :) Repülési is elhasználódási tapasztalatokat a későbbiekben még írok.

A legelső álmatlan éjszakámon nagyjából ezeket tudtam megállapítani az új családtagról, aki nagyon hamar a szívembe lopta magát pedig még nem is repültem vele. A konstrukció nagyon jó, tényleg egy eléggé eltalált gép lett. A következő részben kicsit bővebben az elektronikáról.
Jó amikor új helyen repülök és nálam jóval tapasztaltabb pilóták elismerően nézik milyen szépen is repül a kis gép, és mennyire rá tudnak csodálkozni amikor mondom, hogy 3 CELLA...

Folytatás Következik...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése